Fotos: Malle Madsen og Lene Riggelsen

”K.R.O.P. – at have eller være” eksponerer og dissekerer kroppen på tværs af tid og sted. Fra evolution over kropsidealer, til kønsidentitet og kropslige fremtidsvisioner i en blanding af fakta og fiktion.

“K.R.O.P.  er en performance, er et foredrag ‘gone wild’, hvor kroppen eksponeres og dissekeres på tværs af tid og sted. Der skabes et rum med både indtryk, underholdning, refleksion, samt stimulans af sanser og tanke, og balancerer mellem kunstnerisk oplevelse og undervisning.

“K.R.O.P. – at have eller være” perspektiverer de ideér og idealer om kroppen, som fylder i elevernes liv – de inviteres til at reflektere over kropsnormer gennem tiden, og hvad disse normer er udtryk for. Vi tilbyder forløb, der går i dybden med forestillingens emner – skræddersyet f.eks. til Almen Studieforberedelse. 

Secret Hotel var huskunstnere (Adelaide Bentzon, Kasper Daugaard Poulsen, Pernille Koch og Christine Fentz) på Esbjerg Gymnasium i februar 2014 og undersøgte der en del af forestillingens vinkler sammen med eleverne.  Derfor er K.R.O.P. skabt som et yderst mobilt værk i pap og papir, der kan opføres i klasselokaler, gymnastiksale m.m.
K.R.O.P. ligger i tematisk forlængelse af Secret Hotels tidligere succes Hoved & Hale, der har spillet 90 forestillinger på skoler landet over, og stadig turnerer.

Koncept: Christine Fentz, Adelaide Bentzon og Kasper Daugaard
Dramaturg: Christine Fentz
Iscenesættelse: Adelaide Bentzon i samarbejde med de medvirkende
Medvirkende: Kasper Daugaard og Pernille Koch.

For køb af forestillingen kontakt: info@secrethotel.dk / +45 – 5055 6263
Forestillingen er refusionsgodkendt.

“Secret Hotel dissekerer kroppen i et vellykket miks mellem teater og undervisning. Secret Hotel kommer omkring utroligt mange aspekter af kroppen i den nye forestilling Krop, som er en spændende krydsning mellem undervisning og sceneoptræden. En performancelekture – en optrædetime med masser af tankevækkende og underholdende overhead-illustrerede videns-input med koreograferede optrin og med en aktiv inddragelse af det unge publikum, der fungerer ret godt.” – Kirsten Dahl, Aarhus Stiftstidende.